17 Mayıs 2013 Cuma

ERKEN ÇOCUKLUK EĞİTİMİ ALANLAR

Okul Öncesi Eğitimin Önemi

Sağladığı Başarı

Erken Çocukluk Eğitimi Alan Çocuklar:
  • İlköğrenime hazır başlıyorlar ve okulda daha başarılı oluyorlar.
  • Kendilerine güvenleri artıyor.
  • Zihinsel/bilişsel yetenekleri ve fiziksel sağlıkları gelişiyor.
  • Çevreleriyle ve akranlarıyla iletişim yetenekleri güçleniyor.
  • Saldırganlık ve şiddet eğilimleri azalıyor.
  • Daha yaratıcı ve sorun çözücü oluyorlar.
Öğrenme motivasyonları yüksekliyor.

Faydaları

Çocuklar, bilişsel, fiziksel ve sosyal açıdan 6 yaşına kadar gelişimlerini büyük ölçüde tamamlamış oluyorlar. Bu dönemde, kendilerini bekleyen uzun okul hayatına en iyi şekilde hazırlanabilmeleri için okul öncesi eğitim kurumlarından alacakları destek büyük önem taşıyor.

Toplumsal Katkısı

Okul öncesi eğitim, cinsiyete bağlı eşitsizlikleri gidermeyi çeşitli şekillerde sağlar. Okul öncesi eğitim ile:
  • Çocuklar, yaşama daha eşit bir şekilde başlama şansına sahip olur.
  • Anne babaların kız çocuklarının daha uzun süre okula devam edebilmeleri için gerekli yeteneklere sahip olduklarını fark etmelerine yardımcı olur.
  • Kız ve erkek çocukların ilköğretime eşit şartlarda başlangıç yapmalarını sağlar.
Anne babalar, kız çocuklarının erkek çocuklar gibi öğrenme yetenekleri olduğunu fark ettiklerinde, kız çocukları için eğitimin değerini daha iyi anlayabilirler.

0-6 Yaşın Önemi

  • Hayatın ilk 5 yılında beyinde her saniyede 700 yeni nöron bağlantısı oluşuyor.
  • 18. ayda kelime bilgisinde farklılıklar ortaya çıkıyor.
  • 6 ya da 7 olumsuz davranışa birden maruz kalan çocuklar %90-%100 oranında gelişim riskiyle karşı karşıya bulunuyor.
  • Çocukluğunda 7-8 ciddi olumsuz deneyim yaşayanların kalp hastalıklara yakalanma olasılıkları 3 kat daha fazla oluyor.
  • Erken çocukluk eğitim yatırımlarının ekonomik açıdan %60-%80 oranında karlı olduğu görülüyor.

GELECEĞE İLK ADIM

Biz Kimiz?

Biz Kimiz? Özel sektör, sivil toplum ve kamu işbirliğinin ülkemizdeki en başarılı örneklerinden biri olan Geleceğe İlk Adım Projesi; Türkiye Vodafone Vakfı (TVV), Anne Çocuk Eğitim Vakfı (AÇEV) ve Milli Eğitim Bakanlığı Temel Eğitim Genel Müdürlüğü (TEGM) ortaklığı ile yürütülüyor.
Geleceğe İlk Adım Projesi’nde sağlanan bu güçlü işbirliği, ülkemizin dört bir yanındaki çocuklara kaliteli bir okul öncesi eğitim, mutluluk için daha fazla neden ve gelecek için daha fazla umut olarak ulaşıyor.
İşbirliğinin Gücü...
Parlak bir geleceğin tüm çocukların hakkı olduğundan yola çıkan Geleceğe İlk Adım Projesi’nin üç ortağı, sağladıkları farklı katkılarla bu hedefin gerçekleşmesi için çalışıyorlar.
Toplumun gelişmesi ve yaşam kalitesinin artması amacıyla pek çok sosyal sorumluluk projesini destekleyen dünya genelindeki 27 Vodafone Vakfı’ndan biri olan Türkiye Vodafone Vakfı, Geleceğe İlk Adım Projesi’nde ihtiyaç duyulan tüm fonu sağlayarak ve çalışanları ile birlikte gönüllü desteği vererek projenin yürütülmesinde önemli bir rol oynuyor.
Erken çocukluk ve yetişkin eğitimleriyle, çocuklara daha iyi bir gelecek, ailelere de daha bilinçli ve iyi bir yaşam sağlamak için çalışan AÇEV, Geleceğe İlk Adım Projesi’nde işbirliği yaptığı kurumlarla birlikte okul öncesi eğitimin gelişimine katkıda bulunmayı hedefliyor.  Bu amaçla proje kapsamında  gerçekleştirilen Çocuk Eğitim Programı (ÇEP) ve Anne Destek Programı’nın (ADP) yanı sıra okul yöneticilerine ve anasınıfı öğretmenlerine yönelik eğitimlerin gerçekleştirilmesi ile de Proje’nin etkin şekilde yürütülmesini sağlıyor.

Okul öncesi eğitimde yüzde 100 erişimi hedefleyen Milli Eğitim Bakanlığı, Geleceğe İlk Adım Projesi’nin hayata geçmesinde büyük destek sağlıyor ve yürüttüğü çalışmalarla okul öncesi eğitimde erişimi her yıl daha da arttırıyor. Proje kapsamında yer alacak okulları belirleyerek, okul öncesi eğitim gereksiniminin en yoğun olduğu bölgelere kaliteli bir okul öncesi eğitimi ulaştıryor.
Proje ortaklarının işbirliğinin başarılı bir sonucu olarak; donanım, eğitim materyali, öğretmen, yönetici ve aile eğitimi gibi tüm kalite bileşenlerine yapılan farklı düzeylerdeki müdahaleler ile hayata eşit fırsatlarla başlayamayan çocuklar için kaliteli bir okul öncesi eğitim olanağı sağlanıyor.

13 Mayıs 2013 Pazartesi

OKUIL ÖNCESİ MASALLARI

MASALLARIMIZ
Çavuş Kuşu Kınalı Kızla Küstüm Otu
Gümüş Gözlü Dev Kırk Değnek
Haşarı Oğlan Kırlangıç Balığı
Herkesin Bir Dünyası Vardır Kırmızı Başlıklı Kız
Hiçbir Şeyi Beğenmeyen Menekşe Küçük Farenin Hayali
Horozla Tilki Kuşumu Kim Kışkışladı
İnci Balığı Küçük Tren
İyi Yürekli Mor Menekşe Mavi Tavşan
İyi Yürekli Dokumacı Kuşu Maymunla Tilki
Kaplumbağanın Acı Sonu Meraklı Çicek
Keloğlan İle Sihirli Tas Okcu Balık
Kendini Beğenmiş Gül ile Tırtıl Süslü Kalem
Tavşanın Korkusu Tembel Çocuğun Eşeği
İyilik Eden İyilik Bulur

RENK VE SAYI BULMA OYUNU










buda sayıların kalıbı:

OKUL ÖNCESİ BİLMECELER

BİLMECELER
Uçurtmayım, çatıyım
Vardır üç köşem, üç kenarım (üçgen)

İlerlemek istiyorsan hiçbir köşeye takılmadan
Beni seçmelisin şekillerin arasından
Nasıl bulurum dersen
Bak bakalım dünya nasıl ve tabiki güneş
Zıplayan bir top, dönen bir tekerlek
İşte şimdi yakaladın beni kahkahayla gülerek(daire)

Annemin dört çocuğu var
Dördününde boyu aynı
El ele tutuşunca
Dördü olur dört köşe (kare)

Dört köşem var dört kenarım
Ama benzemem kareye
Bir kapı olabilirim
Ya da duvarda çerçeve (dikdörtgen)

Altında dört teker
Üstünde yük çeker (araba)

Ben giderim o gider,üstümde gölge eder (şemsiye)

Çat burada çat kapı arkasında (süpürge)

Altı mermer,üstü mermer,içinde bülbül öter (ağız)


Ne elma, ne vişne
Hani ortada nesne
Şimdi herkes
Bu sayıyı bilse (sıfır)

Ortada durur elma
Tek başına orda
Haydi bilin bakalım
Elma kaçıncı sırada (bir)


Tavşanın kulağı,
Tavuğun ayağı kadar
Gözlerim kulaklarım da o kadar
Bilin bakalım ne kadar (iki)


Bir parmak
İki parmak
Bunlar yan yana
Sırada kaçıncı parmak (üç)
OKUL ÖNCESİ BİLMECE ÖRNEKLERİ
çıt çıt çalışır Kurulunca bağrışır. (Çalar saat)
Fırında pişer Mideye düşer (Ekmek)
Yedim yeşil küçük bir küHih Ağzım yandı ah. ah ah. (Biber)
Ay var ıken çıkarlar Güneş var iken kaçarlar (Yıldızlar)
Gökten yağar kar değil Ses çıkarır taş değil Yuvarlaktır top değil Bilin bakalım bu nedir? (Dolu)
Pişirirsen aş olur Pişirmessen kuş olur. (Yumurta)
Ufacık bir top
içini açtım bin top Yemeğe dayamadım Ağzıma attım hophop (Nar)
Gökte dudur paslanmaz Suya düşer ıslanmaz (Güneş)
Bulutlardan süzülür inci gibi dizilir çamur olur ezilir
Bilin bakalım bu nedir? (Yağmur)
Dumanı tüter isterse gider Balık değildir Denizde yüzer. (Gemi)
Bize ışık verir Biraz sonra erir. (Mum)
İki kapaklı
Çok yapraklı İçinde bilgi saklı. (Kitap)
Pamuk gibi tüyleri Havucu koparır dişleri Kulaklan duyar her sesi Hızla çıkar tepeyi. (Tavşan


Ayalçlan kürekli
Ne kadar da yürekli Suda gider bir gemi. (Ördek)

Kocaman kanatlı
! Şimdi yerden kalktı. (Uçak)
Gece olur yakanz Gündüz olur kapatınz. (Uimba)
Şekere benzer, tadı yok Gökte uçar, kanadı yok. (Kar)

Sütü pek çok sever Mını mını der Sütünü bitirince Bıyıklarını temizler. (Kedi)

Siyah beyaz benekli Yürüyen merdiven sanki. (zürafa)

Dalda durur Elde durmaz. (Kuş)

Daldan dala adarım Kuyroğumla sarkarım. (Maymun)
Göz ile görülmez
El ile tutulmaz
Ondan uzak duranlar Sağlamdır hasta olmaz. (Mikrop)
Benim iki pencerem var, Etrafı etten duvar;
Her gün erkenden açarım. Gece olunca kaparım (Gözler)


Bol emek verir Kendi yemez yedirir. (Arı)
Karşıdan baktım hiç yok, Yanına vardım pek çok. (Karınca)

9 Mayıs 2013 Perşembe

Okul Öncesi Eğitimin Güçlendirilmesi Projesi

Okul Öncesi Eğitimin Güçlendirilmesi Projesi

”Proje, özellikle kırsal bölgelerde ve şehirlerindezavantajlı bölgelerinde yaşayan çocukların kaliteli gündüz bakım ve okul öncesi eğitim hizmetlerine erişimini artırmayı hedefliyor”

 

Okul Öncesi Eğitimin Güçlendirilmesi Projesi
Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) Temel Eğitim Genel Müdürü Funda Kocabıyık, ”Proje özellikle kırsal bölgelerde ve şehirlerin dezavantajlı bölgelerinde yaşayan çocukların kaliteli gündüz bakım ve okul öncesi eğitim hizmetlerine erişimini artırmayı hedefliyor” dedi.
Avrupa Birliği’nin mali katkısı, UNICEF’in teknik desteğiyle MEB tarafından yürütülen Okul Öncesi Eğitimin Güçlendirilmesi Projesi’ne ilişkin basın toplantısı düzenlendi.
Toplantıya, MEB Temel Eğitim Genel Müdürü Kocabıyık, Ankara Milli Eğitim Müdürü Kamil Aydoğan, Ankara Vali Yardımcısı Kemal Karadağ da katıldı.
Kocabıyık, Türkiye’nin erken yaşta çocukluk yıllarına yatırım yaparak, insan kaynakları gelişimini daha da artırmak için eşsiz fırsatlara sahip olduğunu ifade etti.
Projenin 10 ilde pilot olarak uygulandığını belirten Kocabıyık, ”Projeyle kurumsal okul öncesi eğitim hizmetlerini güçlendirmenin yanı sıra, sosyo-ekonomik yönden dezavantajlı çocukların toplum temelli gündüz çocuk bakım ve okul öncesi eğitim hizmetlerine erişim ve devam oranlarının artmasına katkı sağlanması hedeflemektedir” diye konuştu.
Projenin özellikle kırsal bölgelerde ve şehirlerin dezavantajlı bölgelerinde yaşayan çocukların kaliteli gündüz bakım ve okul öncesi eğitim hizmetlerine erişimini artırmayı da hedeflediğini vurgulayan Kocabıyık, şunları kaydetti: ”Özellikle 2009-2010 eğitim öğretim yılından itibaren kademeli olarak hayata geçirilen ve 71 ilimizde devam eden 5 yaş çocuklarına yönelik zorunlu eğitime geçişin pilot uygulaması meyvelerini vermekte, her geçen gün okul öncesi eğitim alan çocuklarımızın sayısı hızla artmaktadır.”
Kocabıyık, bakanlığın eğitim konusunda medyayla işbirliğe özel bir önem verdiğini vurgulayarak, ”Medyadan beklentimiz okul öncesi eğitime dair haber dosyaları oluşturulması ve kamuoyunu bilgilendirme konusunda duyarlı ve sorumlu davranmasıdır” dedi.

MEB, Unicef ve AB elbirliğiyle okul öncesi eğitimi güçlendirecek

MEB, Unicef ve AB elbirliğiyle okul öncesi eğitimi güçlendirecek

Okul Öncesi Eğitimin Güçlendirilmesi projesinin toplam 16,86 milyon Euro bütçesiyle dezavantajlı koşullarda yaşayan yüz binlerce çocuk, kaliteli eğitim hakkına sahip olacak.


MEB, Unicef ve AB elbirliğiyle okul öncesi eğitimi güçlendirecek
Milli Eğitim Bakanlığı’nın (MEB), UNICEF ve Avrupa Birliği’nin (AB) desteğiyle hayata geçirdiği "Okul Öncesi Eğitimin Güçlendirilmesi" projesinin toplam 16,86 milyon Euro bütçesiyle dezavantajlı koşullarda yaşayan yüz binlerce çocuk, kaliteli eğitim hakkına sahip olacak.
MEB Temel Eğitim Genel Müdürü Funda Kocabıyık, özellikle dezavantajlı konumdaki çocukların okul öncesi eğitimden yararlanmasını sağlayarak fırsat eşitliği oluşturmayı ve Türkiye’nin geleceğine sağlam bireyler yetiştirilmesini hedefleyen projenin tanıtımı için düzenlenen basın toplantısında bir konuşma yaptı. Kocabıyık, projenin MEB’in başat projelerinden biri olduğunu, kamu kurum ve kuruluşları, özel sektör ve sivil toplum kuruluşları ile işbirliklerinin devam ettiğini belirterek, şunları söyledi: "Okul Öncesi Eğitimin Güçlendirilmesi projesi, okul öncesi eğitimde hem nicelik, hem de nitelik konusunda ülkemize önemli katkılar sağlayacaktır. Bu önemli eğitim basamağının yaygınlaştırılmasında devletin yanı sıra yerel yönetimlere, özel sektöre, sivil toplum kuruluşlarına ve üniversitelere çok önemli sorumluluklar düşüyor. Burada sizlerin aracığıyla tüm çocuklarımızın bu eğitimden yararlanması adına herkesi göreve çağırıyorum."
UNICEF İletişim Bölüm Başkanı Sema Hosta ise çocukların gelişim özelliklerini, bireysel farklılık ve yeteneklerini göz önüne alarak güven aşılayan kaliteli bir okul öncesi eğitim programının çocuklara gelecekte daha başarılı ve yetkin olma imkanı sağlayacağını söyledi. Çocuğa küçük yaşlarda yatırım yapmanın, yatırılan her 1 doların, 17 dolarlık bir geri dönüşü sağladığını aktaran Hotsa, "Bu veriler, Maliye Bakanlığı da dahil diğer bütün ilgili bakanlıklarla iş birliği yapmayı ve çocuklara ve bütün topluma yönelik uzun vadeli bir değişime sebep olacak bu reformu uygulamayı amaçlayan Milli Eğitim Bakanlığı açısından da bu güçlü bir kanıttır" dedi.