17 Mayıs 2013 Cuma

GELECEĞE İLK ADIM

Biz Kimiz?

Biz Kimiz? Özel sektör, sivil toplum ve kamu işbirliğinin ülkemizdeki en başarılı örneklerinden biri olan Geleceğe İlk Adım Projesi; Türkiye Vodafone Vakfı (TVV), Anne Çocuk Eğitim Vakfı (AÇEV) ve Milli Eğitim Bakanlığı Temel Eğitim Genel Müdürlüğü (TEGM) ortaklığı ile yürütülüyor.
Geleceğe İlk Adım Projesi’nde sağlanan bu güçlü işbirliği, ülkemizin dört bir yanındaki çocuklara kaliteli bir okul öncesi eğitim, mutluluk için daha fazla neden ve gelecek için daha fazla umut olarak ulaşıyor.
İşbirliğinin Gücü...
Parlak bir geleceğin tüm çocukların hakkı olduğundan yola çıkan Geleceğe İlk Adım Projesi’nin üç ortağı, sağladıkları farklı katkılarla bu hedefin gerçekleşmesi için çalışıyorlar.
Toplumun gelişmesi ve yaşam kalitesinin artması amacıyla pek çok sosyal sorumluluk projesini destekleyen dünya genelindeki 27 Vodafone Vakfı’ndan biri olan Türkiye Vodafone Vakfı, Geleceğe İlk Adım Projesi’nde ihtiyaç duyulan tüm fonu sağlayarak ve çalışanları ile birlikte gönüllü desteği vererek projenin yürütülmesinde önemli bir rol oynuyor.
Erken çocukluk ve yetişkin eğitimleriyle, çocuklara daha iyi bir gelecek, ailelere de daha bilinçli ve iyi bir yaşam sağlamak için çalışan AÇEV, Geleceğe İlk Adım Projesi’nde işbirliği yaptığı kurumlarla birlikte okul öncesi eğitimin gelişimine katkıda bulunmayı hedefliyor.  Bu amaçla proje kapsamında  gerçekleştirilen Çocuk Eğitim Programı (ÇEP) ve Anne Destek Programı’nın (ADP) yanı sıra okul yöneticilerine ve anasınıfı öğretmenlerine yönelik eğitimlerin gerçekleştirilmesi ile de Proje’nin etkin şekilde yürütülmesini sağlıyor.

Okul öncesi eğitimde yüzde 100 erişimi hedefleyen Milli Eğitim Bakanlığı, Geleceğe İlk Adım Projesi’nin hayata geçmesinde büyük destek sağlıyor ve yürüttüğü çalışmalarla okul öncesi eğitimde erişimi her yıl daha da arttırıyor. Proje kapsamında yer alacak okulları belirleyerek, okul öncesi eğitim gereksiniminin en yoğun olduğu bölgelere kaliteli bir okul öncesi eğitimi ulaştıryor.
Proje ortaklarının işbirliğinin başarılı bir sonucu olarak; donanım, eğitim materyali, öğretmen, yönetici ve aile eğitimi gibi tüm kalite bileşenlerine yapılan farklı düzeylerdeki müdahaleler ile hayata eşit fırsatlarla başlayamayan çocuklar için kaliteli bir okul öncesi eğitim olanağı sağlanıyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder