AİLE KATILIMINI ENGELLEYEN FAKTÖRLER
Aile katılımını engelleyen faktörleri tespit etmek için yapılan çalışmalar sonucunda'
Öğretmenlerin;
• Aile katılımı etkinliklerini planlamanın çok zaman aldığına inanmaları,
• Aileleri programa katılımları için nasıl teşvik edeceklerini bilmemeleri,
• Katılım programım nasıl yürüteceklerini bilmemeleri,
• Ailelerin kendi sınırlılıklarını aşacaklarını ve bunun karışıklığa yol aça¬cağını düşünmeleri,
• Ailelerin önemli bilgileri arkadaşlarına aktarıp kendilerini zor durumda bırakacaklarına inanmaları (Katz, 1986, s. 99 ),
• Hem ailelerde hem de öğretmenlerde görülen iş stresi,
• Ailelerin öğretmen ve çocuk arasındaki ilişkiyi kıskanması (Catron, 1993, s. 49),
• Okulun bürokrasisi (ailelere göre) (Katz, 1986, s.99) olduğu bulunmuştur.
Ensari ve Zembat'ın 1996 yılında yapmış oldukları bir araştırmanın sonuç¬larına göre;
• Ailelere göre yöneticilerin (olumsuz) tutumları,
• Yöneticilere göre ailelerin işbirliğine karşı ilgisizlikleri,
• Zaman yetersizliği,
• Ekonomik koşullar,
• İletişim bozukluğu aile katılımını engelleyen faktörler arasındadır
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder