25 Şubat 2013 Pazartesi


OKUL ÖNCESİ EĞİTİM İLE İLGİLİ ÇEŞİTLİ YAYINLAR

SON ÇIKAN KİTAPLAR :
1. Uluslararası Okul Öncesi Eğitim Kongresi Bildiriler Kitabı, 2006, Ya-Pa Yayınları, (1-2-3 Cilt)
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMDE GÜNCEL KONULAR, 2005, MORPA YAYINLARI, Prof. Dr. Ayla OKTAY ve Dr. Özgül P. Unutkan.
 ERKEN ÇOCUKLUKTA GELİŞİM VE EĞİTİMDE YENİ YAKLAŞIMLAR, Editör: DOÇ. DR. MÜZEYYEN SEVİNÇ, MORPA KÜLTÜR YAYINLARI, 2003, İSTANBUL
 OKUL ÖNCESİ EĞİTİM PROGRAMI UYGULAMA REHBERİ, 2003, YA-PA YAYINLARI, İSTANBUL
PROF. DR. AYLA OKTAYPROF DR. TANJU GÜRKANYARD. DOÇ. DR. RENGİN ZEMBAT, ÖĞR. GÖR. ÖZGÜL POLAT UNUTKAN
KİTAPLAR:
Oktay, Ayla (1999) Yaşamın Sihirli Yılları: Okul Öncesi Dönem, Epsilon Yayıncılık,        İstanbul.
Önder, Alev (1999) Yaşayarak Öğrenme İçin Eğitici Drama, Epsilon Yayıncılık,        İstanbul.
Güven, Yıldız (2000) Erken Çocukluk Döneminde Sezgisel Düşünme ve Matematik, YA-PA, İstanbul
Zembat, Rengin (2001) Nitelik Açısından Okul Öncesi Eğitim Kurumları ve İlgili Bir Araştırma, Marmara Üniversitesi Yayın No:669
Marmara Üniversitesi Anaokulu/Anasınıfı Öğretmen El Kitabı: Rehber Kitaplar Dizisi, 1999 İçindekiler:
1- Okul Öncesi Dönemde Gelişim Özellikleri s. 11-45
2- Okul Öncesi Eğitimin İlkeleri, Program ve Uygulamalar s. 45-109
3- Okul Öncesinde Yaratıcılık ve Sanat Eğitimi s.109-151
4- Okul Öncesi Eğitim ve Aile s.151-206
Okul öncesi öğretmenliği 1.sınıf öğrencisiyim. Önder hocamızın teşvikiyle böyle bir işe giriştik gayet de güzel oldu. öğrenmiş olduk çünkü daha önceden böyle bişi olduğundan haberimiz yoktu :) umarım faydalı yayınlar görürüz hepbirlikte ... :)

OKUL ÖNCESİ İLE İLGİLİ BİLGİLER


3 – 6 yaş arası çocuklara bedensel, zihinsel, duygusal ve sosyal yönden sağlıklı bir şekilde gelişmeleri için eğitim verecek elemanlar yetiştirilen bir bölümdür. Çalışma Alanları:
Okula henüz başlamamış çocuklara temel sosyal davranışlar ve okuma yazmaya hazırlık olabilecek beceriler kazandırılmaya çalışılır. Öğrenme ve el becerilerini geliştirici, günlük ihtiyaçlarını kendi başlarına karşılayabilmeleri için gerekli becerileri geliştirici faaliyetler düzenlenir. Mezunlar, MEB’e bağlı Anadolu Kız Meslek ve Kız Meslek Liseleri, ilköğretim okulları ile resmi ve özel kurumların kreş, yuva, anaokulu, anasınıfı, çocuk kulübü gibi okul öncesi eğitim kurumlarında çalışabilirler. Olanakları elverenler kendi iş yerlerini de açabilirler. Ülkemizde okul öncesi eğitim öğretmenlerine gereksinim çok fazladır.
Mesleğin Gelecek 10 Yıldaki Durumu:
Okul öncesi eğitimin öneminin anlaşılması sonucu hızla gelişen bir alandır. Bu alanda görev alacak nitelikli ve iyi yetişmiş elemanlara gün geçtikçe daha çok ihtiyaç olacaktır.
Mesleğin gerektirdiği özellikler:
Gelişim psikolojisine ilgili ve bu alanda başarılı olması
Güçlü bir belleğe ve algılama yeteneğine sahip olması
Çocukları sevmesi ve onlarla beraber olmaktan sıkılmaması
Öğrenciler üzerinde gerekli disiplini sağlayabilmesi
İnsanlarla iyi iletişim kurabilmesi, sevecen, hoşgörülü, sabırlı olması
Kendini geliştirmeye istekli, girişimci, yaratıcı olması
İyi bir öğrenme ortamı sağlayabilmesi, dikkatli ve özenli olması
Başkalarına bir şeyler öğretmekten hoşlanması gerekir.